Moeder vertelt: uit restaurant gezet vanwege luidruchtige kinderen

Niet welkom

Rozemarijn en haar familie voelden zich al spoedig niet welkom in de bistro. “Ook de bediening leek niet blij met onze kinderen. Zelfs toen wij een dure fles wijn van 95 euro bestelden, wilden ze niets speciaals voor de kinderen klaarmaken. ‘Nee, dat doen we hier niet. Ze kunnen kiezen van de kaart.’ We hebben dat dan toch gedaan, maar onze meiden vonden het niet lekker en begonnen te huilen.”

De ouders deden uiteindelijk veel moeite om hun kinderen rustig te krijgen, maar zonder succes. “Eerst gehuil, toen schreeuwen, en daarna rolden ze over de grond. Niets hielp. Pieter-Paul nam hen mee naar de gang, en ik probeerde nog friet te bestellen. Wat er toen gebeurde was ongelooflijk… ‘Mevrouw, andere gasten hebben last van uw kinderen. We hebben uw rekening klaar. U kunt het overige eten en de wijn meenemen,’ zei een kelner kil. Ik gooide het geld op tafel, stopte de dure fles wijn in mijn tas, en liep boos het restaurant uit.”

Verontschuldigingen van het restaurant

Een dag later werd Rozemarijn gebeld door het restaurant, met excuses. “De eigenaar vertelde dat hij van zijn personeel had gehoord wat er was gebeurd. Hij zei dat meerdere gasten hadden geklaagd over onze kinderen, maar dat we nooit zomaar het restaurant uitgezet hadden mogen worden. Hij gaf ons het geld voor het eten en de wijn terug, en bood ons een diner voor twee aan. Dit vonden we heel netjes en attent van hem.”